سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، هر دانای به دنیا و نادان نسبت به آخرت را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
شهدای غریب
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 97142
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 17
  • سلمان رشدی - 1

  • نویسنده : محسن نیکنام:: 86/11/27:: 8:42 صبح

     بسم رب الشهدا و الصدیقین
    سلمان رشدی - 1


    اگر سلمان رشدی زاهد زمان شود


    چاپ کتاب "آیات شیطانی" سلمان رشدی در سال 1988 میلادی با مضمون توهین آمیزش که خلاف ارزش های اسلامی و اعتقادات میلیون ها مسلمان در جهان بوده و هست تنها نه متاثر از جو بدگمانی و سوء ظن غرب در برابر توفیقات انقلابی جمهوری اسلامی بود بلکه نمادی از یک جریان پیچیده سیاسی فرهنگی و رسانه ای محسوب می شود. اتفاقی که هم رخداد آن در بهمن ماه خود قابل تامل بود و هم نویسنده آن . از سویی جریان رسانه ای سال های 1980 تا 1988 میلادی ، گویای فضایی بود که همواره غرب یا سیاست بایکوت انقلاب اسلامی ایران را در پیش گرفته بود و یا با شیوه های گوناگون به تخریب و حمله به ارزش های مسلمانان روی آروده بود. آنچنان که غرب پدیده (( ترس از اسلام )) را تبلیغ و دنبال می کرد.
    اقدام سلمان رشدی جریانی در جهت تخریب اسلام و ایجاد هراس با ارائه الگوهای مخرب بود. آن هم توسط نویسنده ای که خود را انقلابی می نامید. سلمان رشدی که ادعا می کرد یک نویسنده انقلابی است ، همواره در آثارش جریان اسلام ستیزی را دنبال می نمود و با هر یک از آثارش جو بد گمانی را در جریان های انقلابی جهان می پراکند.
    (( آیات شیطانی )) کتابی که ( پنگوئن )  - خانه نشر آمریکا - در سال 1988 منتشر کرد داستان دو شخصی بود که در سانحه تصادف هواپیما زنده مانده بودند و از این میان جریان توصیف های نادرست و کفر آمیزی را از زندگی حضرت رسول اکرم ( ص) در راستای داستان می پیمود و ارزشهای معنوی مسلمانان را مخدوش می کرد.
    او تحت سیاست اسلام ستیزی غرب ، اثری دیگر را برای تخریب ارزش های ملت های مسلمان نگاشته بود . اگر چه این تنها اثر دینی و ضد انقلابی او نبود.
    این جریان نه ایستایی داشت و نه بازگشت و پیام پیشوای کبیر انقلاب اسلامی ایران این جریان را خوب شناخته بود که فرمود: >> سلمان رشدی اگر زاهد زمان هم شود ، مرتد است << . آنها که پس از جریان ضد دینی و ضد مردمی غرب علیه مسلمانان آزاده ، دم از توبه رشدی زده اند از واقعیت های دیگر پشت پرده اسلام ستیزان غرب بی خبرند.
    اگر چه هنوز شهید (( ابراهیم عطایی )) زنده اند و هستند . او که اولین شهید مجری حکم اعدام رشدی بود . با وجودی که جان خود را فدای راه و پیام خمینی کرد،اما به قول فیلسوف مسلمان دکتر رضا داوری اردکانی : شهید عطایی مصداق محسوس خلیفه خدا در زمین است که یقین داشت و روی نقطه ای ایستاده بود که انتهای مسیرش را می دید.
    امام خمینی (ره) با پیام 29 بهمن 67 خود ، اول سد آهنین سیاست های غرب را شکست ، دوم جرئت جسارت علیه اسلام را از اسلام ستیزان گرفت و دیگر آنکه پیام او در زمانی که حرکت انقلابی مردم ایران و حتی پیام های امام در دوران دفاع مقدس در رسانه های غزب بایکوت شده بود ، توانست سیاست بایکوت رسانه ای غرب را بشکند و چهره روحانی و نام ایمانی و پیام اسلامی خویش را برای تمام ملت های جهان به نمایش بگذارد
    پایان قسمت اول


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ