سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگان نزد خداوند ـ تبارک وتعالی ـ، پرهیزگارانِ پنهان (ناشناخته) هستند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
شهدای غریب
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 96945
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
  • مارمولک در کالباس

  • نویسنده : محسن نیکنام:: 89/6/16:: 5:54 عصر

    ماجرای کشف مارمولک در کالباس

    جریان از این قرار بود که یکى از شهروندان شیرازى پس از خرید دو رول کالباس متعلق به یکى از کارخانه‏هاى معروف صنایع غذایى فارس با همسرش اقدام به مصرف مقدارى از آن کرد اما پس از ساعاتى به دلیل شکم درد شدید مجبور به مراجعه به درمانگاه «محمد رسول‏ا...» شدند و در آنجا با تشخیص اینکه این دو نفر دچار مسمومیت شده‏اند به آنها سرم تزریق شد.

    محمود معمار صادقى گفت : یک شب پس از اینکه من و همسرم به دلیل مسمومیت و درد شدید در ناحیه شکم روانه درمانگاه شدیم، دخترم در حال برش باقیمانده کالباس‏ها بود که چاقو در رول کالباس گیر کرد.

    وى افزود: دخترم که فکر مى‏کرد استخوانى در رول کالباس وجود دارد از من کمک خواست و من که تا آن لحظه بى‏خبر از این بودم که دلیل مسمومیتم مصرف همین کالباس است، شروع به بیرون کشیدن چاقو از رول کالباس کردم اما ناگهان دیدم که دست و پاى لاشه یک مارمولک از میان کالباس بیرون زد. در نهایت تعجب کالباس را از وسط جدا کردم و با لاشه درشت یک مارمولک مواجه شدم.

    این شهروند شیرازى ادامه داد: من که از دیدن لاشه مارمولک به شدت شوکه شده بودم کالباس را به همان شکل به درمانگاهى در قصردشت بردم و از آنها راهنمایى خواستم.

    در آنجا به من گفتند که باید کالباس را به مرکز بهداشت والفجر ببرم. با مراجعه به مرکز بهداشت، کارشناسان پس از مشاهده مارمولک و گرفتن عکس و فیلم گفته‏هاى مرا تایید کردند.

    در همین رابطه رئیس مرکز بهداشت شیراز ضمن تایید گفته‏هاى این شهروند گفت: مشاهدات حاکى از آن است که این مارمولک در مراحل پایانى تولید در خمیر کالباس افتاده است.

    دکتر حمید قاسم‏پور با طرح فرضیه هایى چون بهداشتى نبودن محیط کار و افتادن مارمولک در خمیر کالباس گفت: البته احتمال عمدى بودن این کار توسط افرادى نیز وجود دارد که این موضوع در حال پیگیرى است.

    وى در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا کارشناسان مرکز بهداشت از وضعیت بهداشتى این کارخانه بى‏اطلاع بودند، گفت: مشکل ایجاد شده ناشى از همین موضوع است که متاسفانه ما هیچ اطلاعى از وضعیت بهداشتى کارخانه‏ها نداریم.

    دکتر قاسم‏پور افزود:متاسفانه حدود دو سالى مى‏شود که با واگذارى امور بازرسى از کارخانه‏ها به اداره نظارت بر مواد غذایى دانشگاه علوم پزشکى به ما اجازه بازرسى از این مراکز را نمى‏دهند و همین موجب شده که هیچ اطلاعى از وضعیت بهداشتى، مشکلات ساختمانى و نظافت کارخانه‏ها نداشته باشیم.

    رئیس مرکز بهداشت شیراز گفت: شاید این اتفاق بهترین فرصتى باشد که در واگذارى چنین نظارت‏هایى با توجه به حساسیت موضوع تجدیدنظر شود.

    در همین حال دانشکده دامپزشکى شیراز با استناد به نظر شکرفروش استاد بخش بهداشت مواد غذایى این دانشکده اعلام کرد: ، مورد مشاهده شده جسم خارجى نبوده، مشکل بهداشتى خاصى نداشته و به دلیل نقص در سیستم چرخ‏گوشت شکل گرفته است.

    دکتر قاسم‏پور، رئیس مرکز بهداشت شیراز نیز که تا دیروز با ذکر جزئیات دقیق مشاهدات خود و هفت نفر از همکارانش وجود مارمولک در این رول کالباس را مورد تایید قرار مى‏داد با اشاره به نظر این استاد دانشکده دامپزشکى گفت: در ارتباط با وجود یک مارمولک در نمونه کالباس که توسط فردى شاکى مطرح و توسط مرکز بهداشت نیز به تایید رسیده است، پس از ارجاع موضوع به مرجع ذیصلاح در دانشگاه علوم پزشکى شیراز نمونه مذکور تاندون تشخیص داده شده و وجود مارمولک در بافت کالباس تکذیب شده است


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ